Lidé nejčastěji ukládají peníze na spořicí účty a do investic

11. ledna 2016

Nejoblíbenějšími způsoby ukládání peněz v České republice jsou termínované vklady a spořicí účty. Jak zjistilo ANO spořitelní družstvo, obou možností využívá přibližně 42 procent občanů. Investiční produkty vyhledává 18 % Čechů, komodity zajímají 9 % respondentů.

Češi nejčastěji spoří na zajištění stáří, protože se obávají toho, že důchodové dávky jim nebudou stačit na zajištění požadované životní úrovně. Na stáří ukládá finanční prostředky 65 % dotázaných, 25 % šetří na pořízení vlastního bydlení a pouze 10 % spoří na své sny. Uvedené výsledky vyplynuly z celorepublikového průzkumu, který probíhal od 20. do 30. prosince na vzorku 1 050 respondentů (ve věku 18 - 65). Toleranční odchylka se pohybuje v rozmezí +/- 1 % až +/- 3 %.

Celkem 85 % z dotázaných si ukládá pravidelnou úložku každý měsíc. Největší je zájem o termínované vklady (27 %), spořicí účty (15 %) a investiční pojištění, které vyhledává necelá pětina Čechů (18%). Necelá desetina (9 %) také investuje do komodit, nejčastěji do ropy, obilovin, drahých kovů a diamantů. Celkem 15 % Čechů má své finanční prostředky uloženy doma, 6 % respondentů ukládá peníze do stavebního spoření a 5 % má volné prostředky stále uloženy na běžných účtech a 5 % tvoří penzijní připojištění.

Češi tedy nejméně spoří na běžných účtech a není se čemu divit. Zhodnocení finančních prostředků na běžných účtech se střadatel téměř nedočká. Založení, vedení a zrušení běžného účtu je sice zdarma, ale to je v současné době běžná praxe. Lidé proto přesouvají své volné prostředky do jiných depozitních produktů, na jednu stranu konzervativního charakteru (89 % dotázaných), ale zato s jistým výnosem. 11 % Čechů se nebojí jít do rizikovějších investic.

"Ve srovnání s letními měsíci roku 2015 sledujeme, že zájem o naše depozitní produkty – především termínované vklady výrazně roste," říká Ing. Jiří Diepolt, místopředseda představenstva ANO spořitelního družstva. Nárůst počtu nových depozitních klientů se pohybuje v posledních měsících v řádu desítek procent. Důvodů je proto několik – atraktivní úrokové sazby, zajímavými benefity k produktům či individuální přístup ke každému klientovi.

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací